dimarts, 3 de febrer del 2009

Invasions subtils

Fa quatre dies un dels professors em va dir que ell feia servir Calders per a les seves classes de català. Em va semblar curiós per ser un autor no pas fàcil d'entendre, tot i que després pensar-ho millor no se'm va acudir un altre autor català clàssic amb les seves característiques. És per totes aquestes raons que la iniciativa de l'Institut d'Estudis Catalans i la Universitat Autònoma de Barcelona d'anar traient les novel·les inèdites i inacabades ens ha semblat una bona notícia, però una de millor encara és el web que han posat a l'abast de tothom.

A través d'aquesta invasió subtil anem endinsant-nos en la vida i miracles de l'escriptor: fotografies, textos inèdits, correspondència, primeres portades... Tot un seguit de documents que ben bé us poden servir per a les vostres classes de literatura i, per què no, de llengua, tal com em comentaven la setmana passada.

El web de Pere Calders ens recorda lleugerament un altre de monogràfic que es va donar a conèixer per l'any Rodoreda, Joc de miralls, i que aprofitem per convidar-vos a fer-hi un passeig.

3 comentaris:

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Jo també faig servir els contes de Pere Calders a les meves classes: en català per a la classe de llengua i traduïts a l’anglès per a la classe de cultura catalana.
Tot i que, efectivament, no és fàcil d’entendre, té contes molt curts que fins i tot els estudiants de català bàsic poden arribar a copsar, com ara el conte “L’exprés”.
Els webs “Invasió subtil” i “Joc de miralls” m’han semblat molt interessants; aquest darrer, a més, el poden fer servir en anglès els estudiants de la classe de cultura. Gràcies.
Shaudin

Anònim ha dit...

Gràcies a tu Shaudin. Les vostres experiències són necessàries per completar els recursos! Entre tots fem el bloc més gran!

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Hola,
A les meves classes també faig servir uns contes que he escrit jo. Són curts i no gaire difícils d’entendre –em sembla. Si poden interessar a algú, us els puc enviar.
Shaudin